Wróć do listy aktualności
03 Grudzień 2018

GRUPA GEO O PREFERENCJACH ZAKUPOWYCH POLAKÓW

Z badania Grupy ING Finansowy Barometr ING. Jak Polacy kupują mieszkania i domy?” wynika, że ponad 40 proc. Polaków rozpoczyna przeglądanie ofert mieszkań dopiero po zawężeniu obszarów poszukiwań do konkretnej dzielnicy. Dlaczego tak bardzo zależy nam na lokalizacji i co jeszcze wpływa na wybór konkretnego lokalu?

Jesteśmy skłonni zapłacić więcej, gdy inwestycja usytuowana jest  w idealnej dla nas dzielnicy. Dla porównania, w pozostałych badanych europejskich krajach, pierwszorzędnym kryterium wyboru jest cena. Okolicę, w jakiej znajduje się mieszkanie, wskazało zaledwie 23 proc. respondentów. (Finansowy Barometr ING. Jak Polacy kupują mieszkania i domy).

O ile cena mieszkania nie jest najważniejszym kryterium, to nadal znajduje się w czołówce zestawienia. Jak wskazuje ING, zwraca na nią uwagę 36 proc. ankietowanych Polaków. To i tak znacznie mniej osób niż w innych badanych krajach europejskich, gdzie zakres cenowy jest decydującym kryterium dla 45 proc. respondentów.

Oferta mieszkań na rynku krakowskim jest na tyle urozmaicona, że każdy znajdzie coś dostosowanego do własnych potrzeb oraz możliwości finansowych. Z uwagi na ogromną liczbę studentów, zakup mieszkania na wynajem jest w tym mieście wyjątkowo opłacalny - mówi Ewa Foltańska-Dubiel, prezes Grupy Deweloperskiej Geo.

Co jeszcze ma wpływ na decyzję kupujących? Artykuł z wypowiedzią naszego eksperta został opublikowany na łamach rocznika “Mieszkanie od dewelopera. Poradnik kupującego” - edycja 2018/2019, wydawanego przez Krakowski Rynek Nieruchomości.

Zachęcamy do lektury!

https://e-wydania.krnmedia.pl/katalog/dodatek33/nologin.html

Ulubione ()